5 tips voor het schoonmaken van het kantoor

Op kantoor zijn medewerkers de hele dag aanwezig. Zij doen hier van alles: werken, overleggen met collega’s, eten, gebruik maken van de sanitaire voorzieningen en ga zo maar door. Het is daarom van groot belang dat het kantoor goed wordt schoongemaakt om het verspreiden van bacteriën tegen te gaan. Helemaal door COVID-19 is het van groter belang dan ooit om het kantoor goed schoon te houden. In dit artikel vindt u daarom 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor. Uiteraard kunt u ook gerust contact met ons opnemen: wij leggen u graag onze professionele werkwijze uit.

1. Maak altijd de toetsenborden schoon

Uit onderzoek is gebleken dat er meer bacteriën op toetsenborden zitten dan op het toilet in hetzelfde kantoor. Dit komt doordat mensen overal met hun handen aan zitten en daarna weer het toetsenbord gebruiken. Het toetsenbord is daardoor dus een bron van bacteriën. De eerste tip van de 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor is dan ook om minimaal één keer per dag het toetsenbord schoon te maken. Het reinigen geldt trouwens ook voor de muis en het beeldscherm. Hiervoor kunt u op elke werkplek desinfectiedoekjes neerzetten en aan de medewerkers vragen of zij na het werk het toetsenbord willen reinigen. Als u verwacht dat dit niet elke werkdag zal gebeuren, kunt voor de dienstverlening van Schoonmaakbedrijf Acacia kiezen: wij zijn vanwege onze ervaring bij uitstek geschikt voor uw kantoor schoonmaak.

2. Reinig alle oppervlakken grondig

De 2e van de 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor het betrekking tot alle oppervlakken in uw kantoor. In het kantoor zijn er ontzettend veel oppervlakken waar medewerkers met hun handen aanzitten. U kunt hierbij onder andere denken aan het bureau, lichtknoppen, het koffiezetapparaat en het toilet. Wanneer u zelf besluit om het kantoor dagelijks te reinigen, maak dan een inventarisatie van alle mogelijke plekken waar medewerkers met hun handen aan kunnen zitten. Het is van groot belang dat er gewerkt wordt met de inventarisatielijst, zodat u zeker weet dat alles grondig gereinigd wordt. Na de werkdag zorgt u ervoor dat al deze oppervlakken grondig worden gereinigd. U kunt het schoonmaken van oppervlakken door uw eigen medewerkers laten doen maar met onze dienstverlening weet u zeker dat alles écht schoon wordt.

3. Gebruik een vaste plek voor uw medewerkers om te eten

Tip 3 van de 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor is een simpele: wij raden u af om uw medewerkers te laten eten bij het bureau. Etensresten kunnen bijvoorbeeld tussen het toetsenbord komen en maken elke werkplek vuil. Ook kunnen de handen van uw medewerkers vettig zijn door het eten van bijvoorbeeld een broodje. Wanneer ze daarna gelijk weer aan het werk gaan, maken ze het toetsenbord weer vuil. Het is daarom aan te raden om in het kantoor een vaste plek aan te wijzen waar uw medewerkers kunnen eten. Aan het eind van de dag is het ook gemakkelijker om deze plaats op te ruimen dan alle werkplekken afzonderlijk.

4. Gebruik de ‘clean-desk’ policy

Vraag aan uw medewerkers of ze aan het eind van de dag hun bureau volledig schoon en leeg achterlaten. Wanneer u dit als nieuwe regel instelt en het door iedereen laat doen, moet dit zo makkelijk mogelijk zijn. Het kantoor schoonmaken wordt veel makkelijker gemaakt door lege werkplekken. Ook zien uw medewerkers de volgende dag een leeg en schoon kantoor en dit motiveert hen om dit ook zo te houden.

5. Maak de toiletten schoon

De laatste tip van de 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor is een logische: wat natuurlijk niet kan ontbreken bij het schoonmaken van uw kantoor, is het reinigen van de toiletten. Medewerkers maken hier dagelijks gebruik van en daarom is het van zeer groot belang dat de toiletten ook dagelijks gereinigd worden. Ook hier kunt u om de zoveel tijd een medewerker voor aanstellen, maar doorgaans is dit een klus waar men niet om staat te popelen. Wij helpen u graag bij het schoonmaken van uw kantoor en deinzen niet weg van verontreinigde toiletten. Net als bij de clean-desk policy motiveert het medewerkers om de boel schoon te houden wanneer de toiletten aan het begin van elke dag schoon zijn.

Huur Schoonmaakbedrijf Acacia in voor uw kantoor schoonmaak

Zoals u heeft kunnen lezen, komt er bij het schoonmaken van uw kantoor nogal wat kijken. Medewerkers
verblijven namelijk de hele dag in het kantoor en hierdoor worden veel oppervlakken vervuild welke dagelijks
schoongemaakt dienen te worden. Wij kunnen het goed begrijpen dat u dit niet door uw medewerkers wilt
laten doen en dat u hier zelf geen tijd voor heeft. Daarom bent u bij ons aan het juiste adres. Wij hebben
namelijk meer dan 10 jaar ervaring met het schoonmaken van kantoren. We weten daardoor exact hoe wij uw
kantoor dagelijks weer spic en span kunnen krijgen. Naast een kantoor schoonmaak zijn wij ook in te
schakelen voor glasbewassing, gevelreiniging en meer. Wij werken enkel en alleen met medewerkers met
aantoonbare ervaring die zeer effectief en efficiënt werken. Dit levert u gelijk een kostenbesparing op ten
opzichte van onze concurrenten. Vraag vrijblijvend een offerte aan en neem gerust contact met ons op voor
meer informatie of bij vragen over onze werkwijze.

Zowel zakelijk als particulier

Ondanks dat wij een hoop klanten hebben in de zakelijke sector, focussen wij ons ook op schoonmaak voor particulieren. Voor zakelijke opdrachten kunt u bijvoorbeeld denken aan kantoren, scholen, kinderdagverblijven, hotel schoonmaakSchoonmaak VVE, gevelreiniging en winkelcentra. Particuliere opdrachten betreffen voornamelijk het schoonmaken van woningen, een opleveringsschoonmaak of een schoonmaak na een verhuizing. Wij maken voor zowel zakelijk als particulier op dezelfde professionele manier schoon en zijn daarnaast duidelijk in de communicatie. Wanneer u twijfelt of wij een bepaalde schoonmaakklus wel aannemen, neem dan gerust contact met ons en we bespreken samen de mogelijkheden.

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Waar wij ons in onderscheiden, is dat persoonlijk contact bij ons hoog in het vaandel staat. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u weet wat u te wachten staat. Daarnaast willen wij dat voor u alle randzaken omtrent het schoonmaken ook duidelijk zijn. Om deze reden komen wij graag vrijblijvend met u in contact om uw schoonmaakklus te bespreken. Of de klus nou eenmalig is of als u een vaste partner zoekt voor de lange termijn. Het enige wat u nog hoeft te doen, is ons te bellen of te mailen en we helpen u graag verder. Geen vraag is ons te gek!

Neem gerust contact met ons op voor advies

Wij hechten zeer veel waarde aan persoonlijk contact. Op deze manier kunnen we namelijk een relatie opbouwen voor de lange termijn en hopen wij dat u vaker van onze dienstverlening gebruik gaat maken. Het maakt niet uit of u bijvoorbeeld op zoek bent naar hotelschoonmaak of op zoek bent naar een vaste partij voor kantoorschoonmaak. Alle vragen zijn welkom en we informeren u graag over onze werkwijze. Als u daarom op zoek bent naar een schoonmaakbedrijf, wacht dan niet langer en neem vandaag nog contact op!

Een offerte op maat

Vul het onderstaande formulier in en vraag een offerte aan op maat.
Wij nemen binnen 24 uur contact met u op.

Vragen die niet kunnen wachten?
Onze collega’s staan voor u klaar. Bel nu naar 020-7892943.

Benieuwd naar wat we voor uw 
organisatie kunnen betekenen?

Vraag  gratis een vrijblijvende offerte op maat aan.

Neem gerust contact op voor meer informatie