5 tips voor het schoonmaken van het kantoor

Op kantoor zijn medewerkers de hele dag aanwezig. Zij doen hier van alles: werken, overleggen met collega’s,
eten, gebruik maken van de sanitaire voorzieningen en ga zo maar door. Het is daarom van groot belang dat
het kantoor goed wordt schoongemaakt om het verspreiden van bacteriën tegen te gaan. Helemaal door
COVID-19 is het van groter belang dan ooit om het kantoor goed schoon te houden. In dit artikel vindt u
daarom 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor. Uiteraard kunt u ook gerust contact met ons
opnemen: wij leggen u graag onze professionele werkwijze uit.

1. Maak altijd de toetsenborden schoon

Uit onderzoek is gebleken dat er meer bacteriën op toetsenborden zitten dan op het toilet in hetzelfde kantoor. Dit komt doordat mensen overal met hun handen aan zitten en daarna weer het toetsenbord gebruiken. Het toetsenbord is daardoor dus een bron van bacteriën. De eerste tip van de 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor is dan ook om minimaal één keer per dag het toetsenbord schoon te maken. Het reinigen geldt trouwens ook voor de muis en het beeldscherm. Hiervoor kunt u op elke werkplek desinfectiedoekjes neerzetten en aan de medewerkers vragen of zij na het werk het toetsenbord willen reinigen. Als u verwacht dat dit niet elke werkdag zal gebeuren, kunt voor de dienstverlening van Schoonmaakbedrijf Acacia kiezen: wij zijn vanwege onze ervaring bij uitstek geschikt voor uw kantoor schoonmaak.

2. Reinig alle oppervlakken grondig

De 2e van de 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor het betrekking tot alle oppervlakken in uw kantoor.
In het kantoor zijn er ontzettend veel oppervlakken waar medewerkers met hun handen aanzitten. U kunt
hierbij onder andere denken aan het bureau, lichtknoppen, het koffiezetapparaat en het toilet. Wanneer u zelf
besluit om het kantoor dagelijks te reinigen, maak dan een inventarisatie van alle mogelijke plekken waar
medewerkers met hun handen aan kunnen zitten. Het is van groot belang dat er gewerkt wordt met de
inventarisatielijst, zodat u zeker weet dat alles grondig gereinigd wordt. Na de werkdag zorgt u ervoor dat al
deze oppervlakken grondig worden gereinigd. U kunt het schoonmaken van oppervlakken door uw eigen
medewerkers laten doen maar met onze dienstverlening weet u zeker dat alles écht schoon wordt.

3. Gebruik een vaste plek voor uw medewerkers om te eten

Tip 3 van de 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor is een simpele: wij raden u af om uw medewerkers
te laten eten bij het bureau. Etensresten kunnen bijvoorbeeld tussen het toetsenbord komen en maken elke
werkplek vuil. Ook kunnen de handen van uw medewerkers vettig zijn door het eten van bijvoorbeeld een
broodje. Wanneer ze daarna gelijk weer aan het werk gaan, maken ze het toetsenbord weer vuil. Het is
daarom aan te raden om in het kantoor een vaste plek aan te wijzen waar uw medewerkers kunnen eten. Aan
het eind van de dag is het ook gemakkelijker om deze plaats op te ruimen dan alle werkplekken afzonderlijk.

4. Gebruik de ‘clean-desk’ policy

Vraag aan uw medewerkers of ze aan het eind van de dag hun bureau volledig schoon en leeg achterlaten.
Wanneer u dit als nieuwe regel instelt en het door iedereen laat doen, moet dit zo makkelijk mogelijk zijn. Het
kantoor schoonmaken wordt veel makkelijker gemaakt door lege werkplekken. Ook zien uw medewerkers de
volgende dag een leeg en schoon kantoor en dit motiveert hen om dit ook zo te houden.

5. Maak de toiletten schoon

De laatste tip van de 5 tips voor het schoonmaken van het kantoor is een logische: wat natuurlijk niet kan
ontbreken bij het schoonmaken van uw kantoor, is het reinigen van de toiletten. Medewerkers maken hier
dagelijks gebruik van en daarom is het van zeer groot belang dat de toiletten ook dagelijks gereinigd worden.
Ook hier kunt u om de zoveel tijd een medewerker voor aanstellen, maar doorgaans is dit een klus waar men
niet om staat te popelen. Wij helpen u graag bij het schoonmaken van uw kantoor en deinzen niet weg van
verontreinigde toiletten. Net als bij de clean-desk policy motiveert het medewerkers om de boel schoon te
houden wanneer de toiletten aan het begin van elke dag schoon zijn.

Huur Schoonmaakbedrijf Acacia in voor uw kantoor schoonmaak

Zoals u heeft kunnen lezen, komt er bij het schoonmaken van uw kantoor nogal wat kijken. Medewerkers
verblijven namelijk de hele dag in het kantoor en hierdoor worden veel oppervlakken vervuild welke dagelijks
schoongemaakt dienen te worden. Wij kunnen het goed begrijpen dat u dit niet door uw medewerkers wilt
laten doen en dat u hier zelf geen tijd voor heeft. Daarom bent u bij ons aan het juiste adres. Wij hebben
namelijk meer dan 10 jaar ervaring met het schoonmaken van kantoren. We weten daardoor exact hoe wij uw
kantoor dagelijks weer spic en span kunnen krijgen. Naast een kantoor schoonmaak zijn wij ook in te
schakelen voor glasbewassing, gevelreiniging en meer. Wij werken enkel en alleen met medewerkers met
aantoonbare ervaring die zeer effectief en efficiënt werken. Dit levert u gelijk een kostenbesparing op ten
opzichte van onze concurrenten. Vraag vrijblijvend een offerte aan en neem gerust contact met ons op voor
meer informatie of bij vragen over onze werkwijze.

Zowel zakelijk als particulier

Ondanks dat wij een hoop klanten hebben in de zakelijke sector, focussen wij ons ook op schoonmaak voor particulieren. Voor zakelijke opdrachten kunt u bijvoorbeeld denken aan kantoren, scholen, kinderdagverblijven, hotel schoonmaak, Schoonmaak VVE, gevelreiniging en winkelcentra. Particuliere opdrachten betreffen voornamelijk het schoonmaken van woningen, een opleveringsschoonmaak of een schoonmaak na een verhuizing. Wij maken voor zowel zakelijk als particulier op dezelfde professionele manier schoon en zijn daarnaast duidelijk in de communicatie. Wanneer u twijfelt of wij een bepaalde schoonmaakklus wel aannemen, neem dan gerust contact met ons en we bespreken samen de mogelijkheden.

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Waar wij ons in onderscheiden, is dat persoonlijk contact bij ons hoog in het vaandel staat. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u weet wat u te wachten staat. Daarnaast willen wij dat voor u alle randzaken omtrent het schoonmaken ook duidelijk zijn. Om deze reden komen wij graag vrijblijvend met u in contact om uw schoonmaakklus te bespreken. Of de klus nou eenmalig is of als u een vaste partner zoekt voor de lange termijn. Het enige wat u nog hoeft te doen, is ons te bellen of te mailen en we helpen u graag verder. Geen vraag is ons te gek!

Kantoorschoonmaakacacia
Kantoor schoonmaak acacia
Kantoor schoonmaak

Waarom kiezen voor Acacia schoonmaakdiensten?

Meer dan 10 jaar ervaring

Al sinds 2012 verzorgen wij alle schoonmaak en facilitaire diensten die daarbij horen voor onze zakelijke- en particuliere klanten.

24/7 bereikbaar

Schoonmaakbedrijf Acacia staat dus 7 dagen per week 24 uur per dag voor u klaar
Acacia hecht aan het maatschappelijk belang in haar werkzaamheden.

Altijd schoon en Coronavirus vrij

Specialist in corona desinfectie. Opdrachten kunnen binnen 24 uur / 7 dagen per week door ons voor u gerealiseerd worden.

Onze klanten over ons

Tessa Middelbosch
Tessa Middelbosch
2022-04-28
Goed schoonmaakbedrijf. Werkt snel, professioneel en zijn erg flexibel.
Sébastien De Wolf
Sébastien De Wolf
2022-04-27
(apr.2021) The cleaning service was impeccable. Asya's attitude screams professionalism : efficient communication, right on time, friendly staff and proud when delivering the result. (Apr.2022) Worked with them again : reliable, friendly, excellent result
Gulcan Durgun
Gulcan Durgun
2022-04-15
Wat een geweldige bedrijf, Allemaal toppers aan het werk! Heb al meerdere keren met Asya en haar bedrijf samen gewerkt. Ze zijn nummer 1 in de schoonmaak! Vanochtend gebeld en begin middag konden ze al komen geweldige service. Ik zeg Doen!
Marieke van der Waal
Marieke van der Waal
2021-11-14
Op vrijdagavond heb ik Acacia gebeld, met de vraag of ze wegens een noodgeval zaterdag zouden kunnen langskomen. Ze waren heel erg vriendelijk aan de telefoon en zaterdagmiddag stonden er drie mensen ons hele huis schoon te maken (eigen, hele goede spullen bij zich). Ontzettend aardige mensen, geen moeite was te veel. Ons huis is nog nooit zo schoon geweest 😉 !!! Dus: een echte aanrader - wij gaan zeker vaker gebruik maken van de diensten van Acacia, en kunnen ze van harte aanbevelen.
A Dekker
A Dekker
2021-11-13
Cleaned everything, and I mean: everything! Much better than we could have ever done - so nice to move into a really clean house (and the sellers had already cleaned it?). No vomplaints at all, can only recommend.
Pieter de Boer
Pieter de Boer
2021-11-13
Very good company; cleane our (dirty) rental house perfectly. Didn't leave the house til everythinkg was done - which took a much longer time then expected (the house was a lot dirtier if youlooked up close). 10 stars, would recommend.
Steven de Jager
Steven de Jager
2021-11-13
Hele aardige mensen; op tijd. Hebben ons huis (140m2) perfect schoongemaakt, van onder tot boven. Nog nooit een keuken zo zien blkinken! Ik kan Acacia van harte aantraden.
Arno Bornkamp
Arno Bornkamp
2021-07-07
Heel goed, snel en prettig
Victor van Asselt
Victor van Asselt
2021-06-01
Professionele service, hands-on, korte lijnen. Zeer goede opleveringsschoonmaak (2X). Klasse en veel dank.

Direct een

offerte aanvragen

 Wij ontzorgen u met onze schoonmaakdiensten.

Hoofdkantoor

020-7892943

06-81738041
info@schoonmaakbedrijfacacia.nl
Johan van Hasseltweg 96 1022 WX Amsterdam

Noodgeval

 0681738041 

Verkoop

020-7892943

10 + 5 =

Schoonmaakbedrijf Acacia